söndag 1 maj 2022

Min flytt till "tjottahejti"




 I alla fall var det så min mor uttryckte sig när hon tyckte att det var onödigt långt att flytta till Kiruna för att testa ett nytt jobb, en ny miljö och nya erfarenheter.

Ja, jag får erkänna att så här långt upp i landet är det faktiskt annorlunda. Inte annorlunda dåligt eller annorlunda bra utan bara annorlunda. Mycket är så här långt bra och jag ser fram mot att lära mig känna miljön och människorna bättre här. 

Resan upp var galet lång..... 170 mil i bil och plötsligt i Hudiksvall på vägen startar inte min bil......min "Doris" som alltid har startat sedan den dagen jag köpte henne. Med lite hjälp löste det sig och hon startar igen. Visst hann jag bli både stressad och nervös stående mitt i natten i Hudiksvall med dyra cyklar på taket, full packad bil och två katter. 

Bilresan Falkenberg- Kiruna blev ca 170 mil (jag har inte kontrollerat sträckan så det kan säkert vara några mil hit och dit....)

Jag har levt på hamburgare i flera dygn..... Kedjan Frasses är verkligen beroendeframkallande, undrar vad de har stoppat i den.....

 Jag håller på att packa in saker och ting i stugan jag har hyrt och "boa" in mig. Bilder om mer kommer nu ville jag bara starta upp bloggen igen och komma i gång med den ;)


I morgon börjar jag på mitt nya jobb :)



5 kommentarer:

Anonym sa...

Det kommer bli bra

Anonym sa...

Vad modig du är! Lycka till med allt! Ska bli kul att följa dig! Kram Annika

Anonym sa...

Åh! Verkligen något nytt! Tur att katterna är med!

Anonym sa...

Häftig resa du gör!👍😉☀️

Anonym sa...

Varför slutade du jobba på Skogstorp? Du var min favorit lärare :(