lördag 15 mars 2008

Trasch the dress





















Tracsh the dress behöver inte alls betyda att man ska göra sönder klänningen utan kan handla om att ta kreativa foton efter själva bröllopet. Klänningen blir inte alls förstörd eftersom vattnet torkar och smutsen kan man oftast väldigt lätt bara torka av.

Det handlar om att ta de där lite roliga fotona som man kanske inte riktigt vågar sig på under själva bröllopsdagen då man inte vill att klänningen skall bli skrynklig eller smutsig.

Till sommaren när det är varmare i vattnet hoppas jag att något av mina brudpar vill göra en sådan fotografering när de står i vattnet kramandes eller bara simmar runt lite i sina bröllopskläder. En liten hångel bild på stranden med vågorna sköljandes över fötterna är inte helt fel heller. Jsg brukar kalla bilderna för sådana där romantiska film bilder.

Eller varför inte en brud eller brudgum på vattenskidor efter en båt som jag sitter i och fotograferar......ååå det vill jag fotografera.

Hade jag gift mig nu hade jag valt att ta sådana bröllopsbilder. Visst hade det varit häftigt med en stor bild på väggen med bröllopsklänning och allt i havet i stället för den traditionella lite stela bilden som hänger där.



I dag fotograferade jag Emma. Vi hade en kul stund nere vid sjön. Eftersom det är så kallt ännu blev det inget i vattnet om man bortser från regnet som vi inte lyckades undvika. Kommer lite fler bilder sedan när jag har hunnit kika igenom dem.

Inga kommentarer: